fbpx

Mommy (to be)


voorbereiden op de bevalling

Fijne onderbroeken na de bevalling

OP zoek naar fijn ondergoed voor na de bevalling? Na mijn keizersnee van 1 jaar geleden kan ik nog steeds geen normale onderbroeken verdragen. Ik heb veel grote, hoge oma onderbroeken geprobeerd en die van de Hema zitten toch echt het fijnst. De damesslip, hoog, katoen in 3-pak.

Eva

Vluchtkoffer

Ben je de vluchtkoffer aan het inpakken om naar het Ziekenhuis te gaan, vergeet niet iets te eten mee te nemen voor jezelf, zoals koekjes/crackertjes/lekker sappie! Ik had niks te eten mee en er was niks te krijgen in het ziekenhuis en mijn partner durfde niet weg. De rest wat in je koffertje moet, kun je gewoon online vinden.

Sheila

Online zwangerschapscursus

Wat fijn dat dit tegenwoordig bestaat, een online zwangerschapscursus! Op de site van Baby op komst kan je deze cursus van 14 lessen van 15 minuten om je goed voor te bereiden op je bevalling doen. De cursus wordt gegeven door verloskundige Wietske van Luipen”.

 

Voorbereiden op de bevalling

De website Baby op komst is een heel fijne site om je voor te bereiden op de bevalling. Van baby uitzet lijstjes tot online zwangerschapscursus, zwanger worden, zwanger zijn en de eerste maanden met je baby, heel handig dus.

Brenda

Voorbereiden op de bevalling

Voorbereiden op de bevalling kan op veel manieren, één daarvan is een cursus bij Mensendieck. Ik heb de cursus gedaan bij de Oosterpark praktijk in Amsterdam, ik was hierdoor echt klaar voor de bevalling, kom maar op dacht ik. In een groep van maximaal 8 mede zwangeren werd bij de Oosterpark praktijk aandacht besteed aan de volgende punten:

  • het bewust maken en leren behouden van een goede lichaamshouding en manier van bewegen tijdens en na de zwangerschap.
  • het bewust maken en efficiënt leren gebruiken van spieren en gewrichten die veranderingen ondergaan tijdens de zwangerschap en van belang zijn bij de bevalling, zoals bekkenbodem-, bil-, heup-, borst-, rugspieren en bekkenverbindingen.
  • het voorkomen en indien nodig verminderen van zwangerschapsklachten (rugpijn, bekkenklachten, spierkrampen etc.)
    – ademhalings- en ontspanningsoefeningen
    – spierversterkende- en circulatiebevorderende oefeningen
    – de theorie over zwangerschap en bevalling, zoals; wat gebeurt er tijdens de verschillende stadia van de bevalling; het ontsluitingsstadium, het persstadium en het nageboortestadium
  • hoe de bevalling kan beginnen en wat je kunt doen
  • wanneer je de verloskundige moet waarschuwen
  • hoe lang de bevalling kan duren, etc.
    – de praktijk van het bevallen;
  • het leren opvangen van ontsluitingsweeën met een juiste ademhaling en met aandacht voor ontspanning van de buik en een goede lichaamshouding
  • het leren opvangen van de persdrang indien er (nog) niet geperst mag worden
  • een goede perstechniek qua ademhaling en houding
  • mogelijke pershoudingen en de voor- en nadelen hiervan
    – het opvangen van ongemakjes tijdens het ‘ontzwangeren’
    – oefeningen die je de eerste tijd na de bevalling kunt doen
    – het onderling uitwisselen van ervaringen

Liefs Tassie

Een speelgoedkeuken van hout of van plastic?

Houten speelgoed is in! Maar is het wel waar wat men beweert, is houten speelgoed beter dan plastic speelgoed? We […]

lees meer

tip van de week


Beste koop babystoeltje met gordel of isofix

De Consumentenbond test elk half jaar autostoeltjes op veiligheid en gebruiksgemak. Omdat een babystoeltje met isofix veel ruimte inneemt en […]

lees meer

Liefs Tassie


De mama achter Mommy Knows Best